L’Estiu Que Comença – Sílvia Soler

15_LEstiuQueComença_01_PortadaAquest Premi Ramon Llull de 2013 el vaig regalar pel Sant Jordi de l’any passat. Va ser sense pensar-m’ho gaire i ho vaig decidir durant una entrevista que vaig sentir a La Tribu, quan encara podíem sentir Catalunya Ràdio (per ones de ràdio, s’enten). La veritat, va ser una entrevista divertida i encara teníem la Tatiana Sisquella. El llibre em va semblar lleuger i em va abellir. Vaig pensar que, al ser guanyador d’un premi, segur que estaria bé i vaig apostar per ell. Cada any, pel 23 d’Abril, faig un procés mental distint i regale una cosa segons com em pega: que no siga com l’any passat, que siga una cosa inesperada, que siga una aposta segura o bé una novel·la arriscada, d’un autor català, una traducció. I l’any passat em vaig decidir per regalar aquest, d’una autora catalana, amb un premi de novel·la en català. Més de Sant Jordi impossible.

Pel que fa a mi, després del llibre anterior, tenia la moral un poc baixa perquè no me l’havia poguda acabar. I mira que mai em passa, però se’m va atragantar, tu. Així que ara necessitava alguna cosa que fóra fàcil de llegir i que m’enganxara de nou a la lectura. No volia recuperar les lectures de Harry Bosch. Malgrat saber que m’enganxarien de nou, ja era una qüestió de principis ser capaç de frenar amb la novel·la negra i obligar-me a llegir altres coses. El llibre estava per casa i vaig dir: per què no? Així que vaig començar-me L’estiu que comença. I bé, el vaig encetar i de seguida es va acabar perquè açò es llig en dos dies. Ni un més.

La història és simple: conta les aventures i desventures d’un parell d’amics, la Júlia i l’Andreu, d’estiu a estiu des de que naixen fins la seva edat adulta. Explica com les seves vides es van creuant i allunyant, malgrat que els seus destins semblen sempre voler trobar-se de nou. El llenguatge és pla i senzill, fàcil d’entendre per a un públic adolescent. La trama és simple, linial, previsible i, pel meu gust, escassa d’interés. No sé si havia llegit gaires premis Ramon Llull abans, però la veritat és que m’esperava bastant més. No recordo quant m’havia costat el llibre, però gairebé 20€. Val la pena gastar-se’ls en un bon sopar.

He de reconéixer que vaig retrassada en les entrades d’aquest bloc, que encara m’he de posar al dia en els darrers llibres que he llegit. No és aquest el motiu d’aquesta ressenya tan curta, sinó que ho és que, en serio, no tinc gairebé res a dir d’interessant sobre la novel·la. Això sí, tenia tantes ganes de finiquitar-la, que ho vaig fer en 48 hores. I vaig decidir que, per no desenganyar-me per tercera vegada seguida, la propera novel·la seria una aposta segura: Harry Bosch. Ho sé, sóc una pesada.

Potser aquesta no ha estat l’entrada més motivada en un bloc sobre novel·les, en un dia tan assenyalat. Malgrat tot, FELIÇ SANT JORDI

Anuncis

One thought on “L’Estiu Que Comença – Sílvia Soler

  1. Retroenllaç: Els Ambaixadors – Albert Villaró | Les Contraportades

Deixa un comentari

