Hielo Negro – Michael Connelly

12_HieloNegro_01_Portada

De vegades pense si tinc algun tipus d’obsessió o simplement sóc una fanàtica de la novel·la negra. Quan fa unes setmanes vaig començar El Eco Negro ho vaig fer pensant en que volia llegir-me la sèrie sencera del detectiu Harry Bosch algun dia. I realment ara tem no poder deixar-la fins al darrer llibre. No sé quan parar ni com fer-ho. I és que ahir ja vaig començar el tercer! He de reconéixer, també, que el fet de tenir un Kindle Prestat (tot i que els Reis han vingut carregats, però això ja ho explicaré en el proper post) fa que siga tan fàcil comprar la novel·la i tenir-la ja, ací i ara mateix! I crec que això ha estat la meua perdició, perquè Bosch m’agrada, les seues històries m’agraden i hi estic terriblement enganxada! Així que començar Hielo Negro ha estat irremeiablement inevitable.

Aquesta segona història succeeix un any després que l’anterior (coincidint amb el període que transcorre entre la publicació dels dos llibres) i jo, la primera, l’acabava de devorar. Així que durant les primeres pàgines he tingut una sensació estranya deguda al salt temporal. Avise perquè, si algú comença la sèrie  i no para (com jo), pot trobar-se amb això. Però també cal dir que, al cap d’un o dos capítols (aquests són molt més curts que en el llibre anterior, no us espanteu!), tot això se t’ha oblidat perquè quedes completament absort per la novel·la. Ja que estem posats en avisos, també diré que no estarà de menys si agarreu un paper i un boli per anar apuntant noms i connexions entre els personatges, perquè jo no ho he fet i a meitat del llibre ho he trobat a faltar.

Però bé. Anem al gra. S’acaba l’any i Harry Bosch té encara alguns casos pendents. Concretament un d’ells -que sembla que està relacionat amb el tràfic de drogues- li molesta bastant. A més, Harvey Pounds (el cap d’homicidis de la divisió de Hollywood) li encarrega que es faça càrrec dels casos sense resoldre d’un altre detectiu de la divisió que s’ha agarrat la baixa per depressió; vol que en resolga algun abans de tancar l’any perquè millore el balanç anual de casos resolts de la brigada. Mentrestant, apareix el cadàver de Cal Moore, un detectiu del departament de narcòtics. Feia dies que havia desaparegut i, pel que sembla, ha comés suïcidi. Aquest fet crea una tensió en departament que s’afegeix al caos del tancament de l’any. Enmig de tot això, Bosch comença a investigar el cas del seu company i, estirant del fil, troba que està relacionat amb uns quants casos més que poden tocar la fibra a més d’un. Però Bosch està decidit a arribar fins al final i viatjarà fins on calga per resoldre el cas.

Hielo Negro és una novel·la amb una trama complexa que implica diversos casos. L’elaboració de la xarxa de fets és delicada i està molt ben construïda i entreteixida. Tant que, mentre llegeixes, notes que hi ha una relació, la intueixes, però no acabes d’encaixar les peces. Bosch et porta per tot l’entramat de l’argument i ha de ser ell qui trobe el pegament que ho uneix tot. Esta novel·la té més acció que l’anterior. M’atreviria a dir que té un poc més de tot, en general. I, sense desvelar res, només diré que en ella es descobreix l’essència del detectiu, la pasta de la que realment està fet Harry Bosch.

Llegint ressenyes sobre Hielo Negro (després d’acabar-la, això sí, perquè no tenia ganes de saber res abans d’hora) m’ha semblat copsar que aquesta és una novel·la una mica fora de la línia i l’estil de Harry Bosch i he trobat opinions molt diverses respecte a això. Jo, sincerament, l’he trobada fantàstica. Té un argument molt ben elaborat, mostra interessos polítics en les altes esferes policials, té drogues, viatges, suborns, corrupció i acció. Però sobretot, té a Harry Bosch. I cal llegir-la sencera per saber què vol dir això.

Anuncis

Deixa un comentari

